De Milon Cirkel versterkt  jouw spieren en je hart, maar we gaan graag een stapje verder. Naast een goede conditie, gedoseerde krachttraining en een gezond eetpatroon is voldoende beweeglijkheid een belangrijk, vaak erg onderschat, aspect van "je fit en gezond voelen". 

 Als de beweeglijkheid minder wordt, loop je tegen de beperkingen van je lichaam aan. Dat uit zich in pijn. Pijn in de rug, nek, schouders en benen. Pijn die je beperkt in het dagelijkse leven. Pijn die te verhelpen is door de natuurlijke beweeglijkheid weer terug te brengen en dat doen we met de FIVE oefeningen.

Twee keer per week slechts 5 minuutjes van je tijd kunnen een wereld van verschil maken!

Ons lichaam stamt uit het stenen tijdperk, het is gemaakt om te jagen en te verzamelen. Maar ons leven is drastisch veranderd, de mentale activiteit is uitgebreid en het bewegen is eenzijdig geworden. Dag in dag uit zitten we te veel, hierdoor gaan onze spierketens verkorten.

Het hele lichaam draagt daar de gevolgen van, de wervelkolom is meestal de eerste die hieronder lijdt. Een gekend voorbeeld hiervan zijn de geknelde zenuwen. Vaak gaat men over tot een operatie om de zenuw uit zijn benarde situatie te bevrijden. Dit is echter een typisch voorbeeld van symptomatisch behandelen. Als je vinger tussen de deur zit, verwijder je toch niet je vinger? Je doet de deur open!

Dat is nu net wat FIVE doet, die deur openzetten en de oorzaak van het probleem aanpakken. Wacht dus niet langer en start nu je gratis proefweek!

Hoe merk je dat je beweeglijkheid beperkt is?
  • Hals- & nekklachten
  • Spanningshoofdpijn
  • Pees- & gewrichtsontstekingen
  • Slecht slapen / Wakker worden met een stijve rug
  • Moeite met lang rechtstaan en slenteren
  • Acute rugklachten als een hernia en Lumbago

FIVE werkt
in spierketens

Ons lichaam werkt met spierlussen die rond een gewricht moeten samenwerken zodat het goed kan functioneren.

De ene spier trekt samen en de andere geeft mee waardoor bewegingen goed doseerbaar zijn. Ook heb je een groot bewegingsbereik, kan je soepel bewegen met maximale veiligheid en ondersteuning voor het gewricht.

Deze spierlussen werken verder dan in één enkel gewricht, het zijn hele spierketens. Niet één enkele spier maakt een beweging mogelijk, maar een goede verbinding van op elkaar afgestemde spierlussen garanderen een optimale mobiliteit.

Daarom werkt FIVE altijd in spierketens! Het voordeel is dat de zwakste schakel in de keten automatisch de intensiefste trainingsstimulatie krijgt. Het lichaam beslist dus zelf waar het zwakke punt ligt.

Wat kan FIVE voor je betekenen?

Het doel is de verkorte spierketens met een eenvoudig trainingsprogramma op 5 speciale toestellen weer op hun oorspronkelijke lengte te brengen en de natuurlijke bewegingspatronen opnieuw mogelijk te maken.

De voorste spierketen krijgt hier extra aandacht, deze kan in een sterk verkorte vorm haar taken in het lichaam niet meer vervullen. De geleiachtige kern van een tussenwervelschijf heeft door de achterwaartse beweging de mogelijkheid om in zijn oorspronkelijke positie te glijden waardoor dit de achterste delen van de wervelschijf ontlast.

De FIVE oefeningen zullen het hele lichaam positief beïnvloeden. De verkorte en verzwakte spierketens worden weer lang, sterk en soepel. Het lichaam kan zichzelf reorganiseren en weer op natuurlijke en gezonde wijze functioneren.

Je terug fit en gezond voelen?

Je terug fit en gezond voelen?

Stop met het negeren van je beweeglijkheid en start nu met FIVE! Kom 1 week gratis kennismaken met een HUPHUP vestiging bij jou in de buurt. 

Start je gratis proefweek!

FIVE en rugklachten

De wervelkolom is één groot gewricht omgeven door spierlussen. Te veel zitten, veroorzaakt een verkorting van de buikspieren waardoor de spierlus aan de achterkant (de rugstrekker) de extra belasting niet aankan. Niet de verkorte spier, maar de gezonde spier reageert en doet pijn, wat zonder aandacht tot beschadigingen kan leiden. 

Ditzelfde principe vind je ook bij onze tussenwervelschijven. Door te buigen belast je de voorste delen van de tussenwervelschijf en ontlast je het achterste deel. Grote delen van de dag in gebogen houding doorbrengen, kan -door de constante druk op de wervelkolom- een probleem geven met de tussenwervelschijven.

"De oefeningen doen pijn in m'n rug"

Stel je voor dat je 6 weken in het gips zat, na 6 weken is het strekken van uw arm erg pijnlijk, moeilijk. Toch? Dat is voor je rug precies hetzelfde. Wanneer heb je voor het laatst een achterwaartse beweging gemaakt?

Door het jarenlange zitten en het gebogen werken zat je rug als in het gips. Je rug heeft het strekken in de loop der jaren verleerd. Wij gaan nu beetje bij beetje je rug het strekken weer leren, zodat het natuurlijke evenwicht hersteld. Ook na een hernia en herniaoperatie zijn deze oefeningen absoluut veilig!

“Na de five-training voel ik me steeds nog slechter dan ervoor!”

Net als bij andere medische behandelingen kan er eerst een verslechtering optreden. Met de FIVE pakken we de oorzaak aan. In het begin vindt ons lichaam dat helemaal niet fijn.

Het heeft zich al jarenlang bij het probleem neergelegd en zich in de mate van het mogelijke aangepast. Juist nu is doorgaan met de training superbelangrijk. Iets langzamer te werk gaan en niet te snel willen gaan is de boodschap. Bekijk het trainingsplan met je coach en indien nodig kunnen oefeningen weggelaten of vervangen worden.